Tikkurilan kirkko

Tikkurilan kirkko kuvattuna illalla.

Asematie 12 a, 01300 Vantaa

Tammikuussa 2021 käyttöön vihitty kirkko on Tikkurilan seurakunnan ja ruotsinkielisen Vanda svenska församlingin kotikirkko. Lisäksi siellä toimivat Vantaan seurakuntien hallinto ja yhteinen seurakuntatyö.

Kirkko on suunniteltu palvelemaan yhteisön monenlaisia tarpeita. Kirkkosalin lisäksi rakennuksesta löytyvät kahvila Lauran Kaffila, Pienten paikka perheille, ryhmätiloja, kokous- ja työtiloja, aula sekä sisäpihan kirkkotarha.

Yleisölle avoimet kohtaamisen tilat sijoittuvat ensimmäiseen ja toiseen kerrokseen.

Tikkurilan kirkon omalta nettisivulta www.tikkurilankirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä löydät muun muassa kirkossa olevat tapahtumat. Elämää ja toimintaa kirkossa seurataan myös Tikkurilan taivaan alla -blogissa. Pääset tutustumaan ja liikkumaan kirkkotilaan virtuaalisesti tämän linkin kautta ja katsomaan esittelyvideon tämän YouTube-linkin kautta. Lisää tietoa löytyy Kirkon kolmikielisestä esitteestä ohesta.

Käyttäjien ajatuksia uudesta kirkosta sen valmistuessa: Kirkko ja kaupunki 1/2021

Mediassa kirjoitettua kirkosta myös:

Tältä näyttää Tikkurilan uusi moderni kirkko, joka on puolet pienempi kuin vanha

Katso upeat kuvat - Tikkurilan kirkko on ehdolla arvostetun arkkitehtuuripalkinnon saajaksi Euroopassa

Kuva: Tuomas Uusheimo

Aukiolo, yhteystiedot ja saapuminen

• Kirkko avoinna arkisin ma-pe klo 7.30–21, la klo 9–18 ja su klo 9–18. Lauran kaffilan aukioloajat löydät kahvilan sivulta.  Kirkon aulassa oleva palvelupiste on auki kirkon aukioloaikoina p. 09 8306 223. Kirkon nettisivu: www.tikkurilankirkko.fi Facebook: Tikkurilan kirkko Instagram: @tikkurilankirkko
  • Ristiäisten, häiden ja muiden perhejuhlien varaukset oman kotiseurakunnan kautta. Tikkurilan seurakunnan jäsenet ma–pe 9–14 p. 09 8306 804. Vanda svenskan jäsenet ma–pe 9–13 p. 8306 262. Kirkolliset toimitukset voi varata myös asiointipalvelun kautta.
  • Siunaus- ja muistotilaisuusvaraukset hautausmaan toimistosta ma–pe 9-15 p. 09 8306220. Tikkurilan kirkossa ei toistaiseksi järjestetä siunauksia.

Voit tutustua kirkon varattaviin juhlatiloihin täältä.

Saapuminen - tietyöt rajoittavat kulkua

Tikkurilan kirkkoon saavutaan julkisilla kulkuneuvoilla, polkupyörällä tai kävellen. Parkkipaikkoja löytyy lähialueen julkisilta pysäköintialueilta ja parkkihalleista. Lisää aiheesta tältä sivulta. Kirkon editse kulkeva Asematie on muuttunut kävelykaduksi ja siihen liittyvät tietyöt rajoittavat liikkumista alueella.

Kahvila

Kirkon katutasossa toimii Lauran Kaffila. Katso kahvilan ajantasaiset aukioloajat sen sivuilta tästä.

Lisätietoa kirkosta

Esteetön kulku Esteetön kulku
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Lastenhoitohuone Lastenhoitohuone

ke 8.5. klo 12.00 -15.00

Avoin kohtaamispaikka

Avoin kohtaamispaikka Tikkurilan kirkolla keskiviikkoisin klo 12-15 Valo tilassa
to 9.5. klo 12.00 -12.30

Päivämusiikki Tikkurilan kirkossa

Samppa Laakso, urut. Tikkurilan kirkon torstaisessa keskipäivän konserttisarjassa kuullaan vierailevia muusikkoja ja pääsääntöisesti kirkon urkuja. Vapaa pääsy.
to 9.5. klo 15.00

Taivaaseenastumisen messu

Helatorstaina ylösnoussut Jeesus eroaa opetuslasten seurasta. Messussa siunataan tehtävään kesän isoset. - Messua ovat toteuttamassa Sanna Heikurinen, Sari Hartikka, Samppa Laakso ja Jukka Drugg.
pe 10.5. klo 18.00 -20.00

Naisten rukouspiiri

Tervetuloa mukaan naisten rukouspiiriin!
pe 10.5. klo 19.00 -20.00

Laurus Kamarikuoron kevätkonsertti Tikkurilan kirkossa

Laurus Kamarikuoro matkustaa kesäkuussa Prahaan Musica Orbis -festivaaleille ja esittää kevätkonsertissaan kisaohjelmistoaan, eri tyylistä kuoromusiikkia useilta aikakausilta Rossinista lauluyhtye Rajattomien lauluihin. Kuoroa johtaa Heidi Harinen. Vapaa pääsy, ohjelma 10 €.
la 11.5. klo 15.00 -17.00

Yhteiskristillinen laulu ja rukouspiiri

Tervetuloa mukaan yhteiskristilliseen laulu ja rukouspiiriin !
la 11.5. klo 16.00 -18.00

Tommy Hellsten: Enää en pelkää -luento Tikkurilan kirkossa

”Tee se mikä pelottaa, niin tulet siksi mikä olet. Pelot ja niiden kohtaaminen viitoittavat tietä kohti todellista minuuttasi. Jos olet ikäsi elänyt pelossa, et enää tunnista sitä, mutta se ilmenee huolena, murheena ja kontrollin tarpeena. Et uskalla elää, vaan tyydyt hengissä selviytymiseen. Tervetuloa matkalle pelosta rakkauteen”. Rakastetun kirjailija, terapeutti, teologi ja luennoitsija Tommy Hellstenin Enää en pelkää -luento kuullaan Tikkurilan kirkossa. Liput ennakkoon 32,50 € ennakkoon Ticketmasterista tai ennen tilaisuutta kirkon ovelta 35 €, mikäli lippuja on vielä jäljellä.
su 12.5. klo 12.00 -13.00

Mass in english on Mother's Day

Come and worship on this 6th Sunday after Easter!